Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

assam

30. 8. 2011 17:16
Z domova i ze zahraničí

Téměř pokaždé,když čtu nějakou blogerskou stížnost na chování či neochotu českých prodavačů/ček,zpravidla bloger neopomene zmínit svou zkušenost někde ze zahraničí,jak jsou tam milí a úžasní.Mám "jinou" zkušenost,respektive stejnou jako v tuzemsku.Jsou prodavači(omlouvám se za genderovou nekorektnost:-P ) "prudiví" a "usměvaví" v ČR,stejně jako jsem zažil v Rakousku,Itálii,Španělsku,Německu,Francii,Indii či Nepálu....A i "prudiči" se často zklidní,má-li zákazník trpělivost,pochopení a dobré slovo(minimálně "Dobrý den" v kterémkoliv jazyce a také "prosím" a "děkuji").Pokud se tento nechá unést a "prudí" také,pak je ovšem vina na obou stranách.Akorát s těmi slovy: horší je to v zahraničí,neboť tam někdy slovní zásoba nedostačuje anebo je prodavač "povýšen" nad zákazníka Čecha-jev velice častý v Německu,Rakousku a severní Itálii(Süd Tiroll).Petr.assam

0 0
možnosti
OP

Bětka

27. 8. 2011 9:45
Lidé

jsou k sobě více a více neuctiví. Jsem v obchodě sama, někteří nejsou ochotní počkat ani minutu, než zaplatí zákazník před nimi a ocházejí. No budiž, i když mě to mrzí. Jiní nechávají demolovat prodejnu, problém je,že všechno co prodáváme může jejich děti zranit. Co se mě ale dotýká nejvíc, je postoj mužů, kteří mají vše načtené z internetu, vědí tedy všechno nejlépe a nějaká postarší baba jim nebude radit. Tak je nechám plácat v problému a až si nevědí rady, zeptám se, jestli můžu poradit. S některými se dobereme k výsledku, jiní jsou naštvaní, že fakt o problému něco vím a odcházejí se slovy, že si to ještě rozmyslí. Přijde mi to, že lidi se nejlépe cítí v marketu, kde cárají mezi regály, nikdo si jich nevšímá. Pak když mají komunikovat a popsat co chtějí, neumějí to. Pultový prodej potravin by pro ně byl nerozlousknutelný oříšek.

0 0
možnosti
MP

orivin

27. 8. 2011 8:37
Jak to vidím já

Pracuji v maloobchodě více jak patnáct let, tak bych se k článku také rád vyjádřil. V podstatě je to velmi jednoduché - prodavačky a zejména pokladní, mají přímo v popisu práce být vstřícní, slušní, všímaví k zákazníkovi, pozdrav, poděkování je naprostou samozřejmostí, protože zákazník je pro obchod vždy až na prvním místě (samozřejmě je to kvůli penězům, které v obchodě utratí). Takže autorovi článku příště doporučuji v takovém případě obrátit se na vedení obchodu, popřípadě jeho zástupce a stěžovat si, správný vedoucí slušně prezentovanou stížnost vždy ocení, neboť je to pro něj důležitá informace o svých podřízených.

0 0
možnosti
ZS

škovras

27. 8. 2011 0:03
Prodavačky versus zákazník

Nic není ideální. Když se prodavačka vybavuje s kolegyní, taky mi to vadí. Někdy jsou natolik hloupoučké, že nepoznají, že se chci na něco zeptat, tak je přeruším slovy "promiňte, že ruším". Ano, začne se mi některá věnovat, ale bohužel jim nedojde, že by příště měly přerušit soukromý hovor bez upozornění. Nejsou vychované a zdvořilé. Ve většině případech vstupuji do prodejny dobře naladěn a jsem dobře a s úsměvem obsloužen.  I tu sklenici vody a křeslo mi ve značkovém obchodě nabídli. V Praze v OC Nový Smíchov, ne v Německu! Ono stále platí "jak se do lesa volá..." Na druhou stranu jen málokterý zákazník při vstupu do malého obchodu pozdraví. Některý přijde už "napružený". Další nejsou schopni uhlídat své děti, které lítají po obchodě, mnohdy na kolečkových bruslích, na koloběžce, někdy i něco rozbijí. Ochota rodičů napomenout své dítě nebo uhradit škodu, je mizivá. Vstup do prodejny s nápoji či jídlem je naprosto běžný. Takže vidím nevychovanost na obou stranách.

1 0
možnosti
KR

Mrs. Robinson

26. 8. 2011 21:47
To jste hodně tolerantní

Mně tedy prodavačka bavící se s kamarádkou vadí...a to hodně. Beru to jako elementární nedostatek profesionality a slušnosti. To je také jeden z důvodů. proč v českých obchodech prakticky nenakupujeme...jsme blízko Bavorska a rádi dáváme vydělat tamním obchodníkům...není to jen o markantním rozdílu cen, kvalitě a výběru zboží...ale také právě o chování prodavaček:-):-) Příklad: Nedávno jsme si kupovali v Pasově ve značkovém obchodě džíny...venku bylo vedro a prodavačka nám mezi zkoušením přinesla každému velkou sklenici vody...když před tím nabízela kávu, kterou jsme odmítli. Prostě radost nakupovatR^R^

0 0
možnosti
U-UV

Urb - Uničtoženie vraga

26. 8. 2011 21:42
Tak to by se vám u mně nelíbilo. Vždy jsem trvala na zásadě,

"Nevybavuj se se zákazníkem, ztrácíš tím autoritu". Začíná to totiž vždy stejně. Pozdravy, nezávazný hovor, hledání důvodu proč otravovat, ze strany zákazníka....atd....atd...a končí to že mu ruka zabloudí do kasy a holka má manko a posléze jede domů bez výplaty a s výhazovem výpovědí ve smyslu ust. § 52 písm. g.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS